Je maakt een oefenmodule waarmee leerlingen de tafels van vermenigvuldiging kunnen oefenen. De gebruiker kiest welke tafel er geoefend moet worden. De applicatie blijft vragen stellen tot de gebruiker ‘X’ ingeeft. Op het einde krijgt de gebruiker te zien hoeveel correcte en foute antwoorden hij/zij gegeven heeft.
Welke tafel wil je oefenen? (1-10)
[invoer=7]
Je oefent de tafel van 7.
Om te stoppen, geef 'X' in.
7 × 1 = ?
[invoer=7]
Correct!
7 × 2 = ?
[invoer=14]
Correct!
7 × 3 = ?
[invoer=20]
Fout! Het juiste antwoord is 21.
7 × 4 = ?
[invoer=X]
Einde van de oefening.
Resultaten:
- Correcte antwoorden: 2
- Foute antwoorden: 1
Welke tafel wil je oefenen? (1-10)
[invoer=3]
Je oefent de tafel van 3.
Om te stoppen, geef 'X' in.
3 × 1 = ?
[invoer=x]
Einde van de oefening.
Resultaten:
- Correcte antwoorden: 0
- Foute antwoorden: 0
Criterium | Beschrijving | Punten |
---|---|---|
Gebruikersinvoer | De applicatie vraagt correct welke tafel (1-10) de gebruiker wil oefenen | 1 |
Tafel generatie | De vragen worden systematisch gegenereerd voor de gekozen tafel van 1 tot 10 | 2 |
Herhalende vragen | Na het doorlopen van de volledige tafel (1-10) begint de applicatie opnieuw bij 1 | 2 |
Antwoordvalidatie | De applicatie controleert correct of het gegeven antwoord juist is | 2 |
Feedback | De applicatie geeft duidelijke feedback over juiste/foute antwoorden | 2 |
Juiste antwoorden tonen | Bij een fout antwoord wordt het juiste antwoord getoond | 1 |
Teller juiste antwoorden | Het aantal correcte antwoorden wordt correct bijgehouden | 1 |
Teller foute antwoorden | Het aantal foute antwoorden wordt correct bijgehouden | 1 |
Stop-functionaliteit | De gebruiker kan stoppen met ‘X’ of ‘x’ (hoofdletter-ongevoelig) | 2 |
Resultaatweergave | Aan het einde wordt een correct overzicht van de resultaten getoond | 2 |
Algemene werking | De applicatie werkt zonder fouten of crashes | 2 |
Code-kwaliteit | De code is netjes, goed gestructureerd en bevat commentaar waar nodig | 2 |
Totaal | 20 |