Gegeven

Bij het ontwikkelen van een online twee spelers computerspel werkt men een ranking systeem uit. Telkens je drie wedstrijd wint stijg je een rank. Verlies je daarentegen drie wedstrijden dan zak je een rank. De gewonnen wedstrijden hoeven niet opeenvolgend te zijn.

Een hoge rank werd behaald.

Een hoge rank werd behaald.

Telkens er er drie gewonnen (of verloren) wedstrijden gedetecteerd werden, moet de ranking (indien nodig) aangepast worden. Een speler kan geen ranking onder 0 hebben.

Gevraagd

Schrijf een programma dat vraagt naar de wingeschiedenis van de speler, deze wordt ingegeven als één opeenvolgende string die bestaat uit de letters "W" van win en "L" van lose. Bepaal aan de hand van deze string de ranking van de speler.

Voorbeelden

Indien de speler intikt: "WWLW" verschijnt er:

rank: 1

Er werden eerst twee wedstrijden gewonnen, daarna ééntje verloren, de derde gewonnen wedstrijd zorgde er echter voor dat de rank met één steeg.

Indien de speler intikt: "WWWWWLWW" verschijnt er:

rank: 2

Tikt de speler in: "LLLLLLWWLWW" verschijnt er:

rank: 1

Tikt de speler in: "WWLWLLWLLL" verschijnt er:

rank: 0