Opdracht
Gegeven drie hoekpunten van een rechthoek.
Schrijf een programma dat de coördinaten van het 4de hoekpunt vindt.
We gaan uit van een rechthoek, waarvan de zijden evenwijdig zijn met de assen van een rechthoekig assenstelsel.
Van de drie gekende hoekpunten, ontvangen we de x- en y-coördinaten onder de vorm van zes gehele getallen.
Een mogelijke aanpak
Het programma …
- vraagt de gebruiker naar de x-coördinaat van het eerste hoekpunt en kent de ingevoerde waarde toe aan een variabele. (bv. x1)
- vraagt de gebruiker naar de y-coördinaat van het eerste hoekpunt en kent de ingevoerde waarde toe aan een variabele. (bv. y1)
- vraagt de gebruiker naar de x-coördinaat van het tweede hoekpunt en kent de ingevoerde waarde toe aan een variabele. (bv. x2)
- vraagt de gebruiker naar de y-coördinaat van het tweede hoekpunt en kent de ingevoerde waarde toe aan een variabele. (bv. y2)
- vraagt de gebruiker naar de x-coördinaat van het derde hoekpunt en kent de ingevoerde waarde toe aan een variabele. (bv. x3)
- vraagt de gebruiker naar de y-coördinaat van het derde hoekpunt en kent de ingevoerde waarde toe aan een variabele. (bv. y3)
- bepaalt de x- en y-coördinaat van het vierde hoekpunt.
- drukt de x-coördinaat van het vierde hoekpunt af.
- drukt de y-coördinaat van het vierde hoekpunt af.
Invoer
6 gehele getallen:
- elk op een afzonderlijke regel.
- de eerste twee getallen zijn de x- en y-coördinaat van een eerste hoekpunt.
- de volgende 2 getallen zijn de x- en y-coördinaat van een tweede hoekpunt.
- de laatste 2 getallen de x- en y-coördinaat van een derde hoekpunt.
Uitvoer
2 getalwaarden:
- De x-coördinaat van het missende hoekpunt.
- De y-coördinaat van het missende hoekpunt.
Voorbeeld 1
Invoer
10
91
-61
91
-61
85
Uitvoer
10
85
Voorbeeld 2
Invoer
-59
68
-59
-71
71
68
Uitvoer
71
-71