Werk verder in het project
Dobbelspel dat je voor vorige opdracht aanmaakte.
De klasse Persoon
Voeg in de package dobbelspel een nieuwe java-klasse Persoon toe.
Deze klasse stelt één persoon voor. Je implementeert de klasse als volgt:
- Voeg twee instantievariabelen naam en leeftijd toe. Denk na over het type van deze variabelen.
- Voeg een constructor toe zodat onderstaande initialisatie (in het hoofdprogramma) correct werkt. Onthoud alle informatie in de instantievariabelen.
Persoon iemand = new Persoon("Jan",19);
- Voeg ook een default-constructor toe (zonder parameters). Deze initialiseert het object met de naam "Anoniem" en leeftijd 0. Gebruik this(...,...)
om de vorige constructor aan te roepen.
- Schrijf de methode getName die de naam van de persoon teruggeeft. Denk na over het return-type van de methode. Deze methode schrijft dus zelf niets uit.
- Overschrijf de methode toString zodat deze de naam en de leeftijd van de persoon teruggeeft, onder de vorm "naam (x jaar)". Denk na over het return-type van de methode.
Ook in deze klasse wordt dus niets uitgeschreven in het output-venster.
Controleer de twee constructoren en alle methodes die je hebt geschreven in het hoofdprogramma. Dien je code tenslotte in via onderstaand venster.
Indienen
Ook hier: in Dodona plak je enkel de code van de gevraagde klasse; het hoofdprogramma is voor eigen rekening.