
Sturen met een Nokia was net iets moeilijker dan de toetsenborden op onze smartphones vandaag. Om een “b” te sturen moest je 2 maal op de “2” knop drukken, om een “y” te sturen moest je 3 maal op de 9 knop duwen.
Als je een bericht wil wou schrijven kon je dat doen door bijvoorbeeld de knoppen in deze lijst in te drukken:
Dit spelt bijvoorbeeld het woord "info" waarbij elke ```-1``` betekent dat de volgende letter begint.
We kunnen comprimeren (op een kortere manier schrijven) als volgt:
``` [3,4,2,6,3,3,3,6] ```
waarbij we in paren van twee werken. Telkens eerst hoe veel keer we een knop moeten indrukken en erna welke knop.
In bovenstaand voorbeeld drukken we eerst ```3``` keer de ```4``` in daarna ```2``` keer de ```6``` daarna ```3``` keer de ```3``` enzoverder
Schrijf de functie ```comprimeer_boodschap(lijst)``` die ons bericht zal comprimeren.
## Voorbeeld
```console?lang=python&prompt=>>>
>>> comprimeer_boodschap([4,4,4,-1,6,6,-1])
[3, 4, 2, 6]
>>> comprimeer_boodschap([2,2,2,-1,6,-1,4,4,4,-1])
[3, 2, 1, 6, 3, 4]