Schrijf een C# consoletoepassing die een eenvoudig bibliotheekbeheersysteem simuleert.

0. Menu en Input Validatie

Bij het starten moet je toepassing een menu tonen waarin de onderstaande opties kunnen worden geselecteerd. Na het uitvoeren van een actie, moet het menu opnieuw worden getoond, tenzij de gebruiker ervoor kiest om het programma af te sluiten.

Het programma moet ook ongeldige invoer kunnen afhandelen door de gebruiker te vragen om een geldige keuze in te voeren.

Een geldige keuze is een getal tussen 1 en 4. Je mag er vanuit gaan dat de gebruiker alleen getallen invoert.

Indien de gebruiker een ongeldige keuze maakt dan toon je het bericht: Ongeldige optie, kies opnieuw. en toon je het menu opnieuw.

Klik hier voor een voorbeeld

Kies een optie:
1 - Voeg een boek toe
2 - Verwijder een boek
3 - Toon alle boeken
4 - Sluit het programma
[invoer = 5]
Ongeldige optie, kies opnieuw.
//menu wordt opnieuw getoond

1. Voeg een boek toe

Na het selecteren van deze optie, moet het programma de gebruiker vragen om de titel van het boek in te voeren. Als het boek al in de bibliotheek bestaat, toon dan een bericht dat aangeeft dat het boek al bestaat.

Voorbeeld - Boek bestaat nog niet

        //keuzemenu
        [invoer = 1]
        Voer de titel van het boek in:
        [invoer = 1984]
        Boek succesvol toegevoegd.
        //menu wordt opnieuw getoond
        
Voorbeeld - boek bestaat al

// gebruiker gaf eerder de volgende boeken op: 1984
//keuzemenu
[invoer = 1]
Voer de titel van het boek in:
[invoer = 1984]
Dit boek bestaat al in de bibliotheek.
//menu wordt opnieuw getoond

2. Verwijder een boek

Na het selecteren van deze optie, moet het programma de gebruiker vragen om de titel van het boek dat ze willen verwijderen in te voeren: Voer de titel van het te verwijderen boek in:.

Indien het boek niet in de bibliotheek bestaat, toon dan een bericht dat aangeeft dat het boek niet bestaat: Dit boek bestaat niet in de bibliotheek.

Voorbeeld - boek bestaat

// gebruiker gaf eerder de volgende boeken op: 1984, The Lord of the Rings
//keuzemenu
[invoer = 2]
Voer de titel van het te verwijderen boek in:
[invoer = 1984]
Boek succesvol verwijderd.
//menu wordt opnieuw getoond
Voorbeeld - boek bestaat niet


// gebruiker gaf eerder de volgende boeken op: 1984, The Lord of the Rings
//keuzemenu
[invoer = 2]
Voer de titel van het te verwijderen boek in:
[invoer = 2001 A Space Odyssey]
Dit boek bestaat niet in de bibliotheek.
//menu wordt opnieuw getoond

3. Toon alle boeken

De gebruiker moet in staat zijn om een lijst van alle boeken in de bibliotheek te bekijken: Boeken in de bibliotheek:. Als er geen boeken in de bibliotheek zijn, toon dan een bericht dat dit aangeeft: Er zijn geen boeken in de bibliotheek..

Voorbeeld - boeken aanwezig

//gebruiker gaf eerder de volgende boeken op: 1984, The Lord of the Rings
//keuzemenu
[invoer = 3]
Boeken in de bibliotheek:
1984
The Lord of the Rings
//menu wordt opnieuw getoond
Voorbeeld - geen boeken aanwezig

//keuzemenu
[invoer = 3]
Er zijn geen boeken in de bibliotheek.
//menu wordt opnieuw getoond

4. Sluit het programma

De gebruiker moet in staat zijn om het programma af te sluiten door deze optie te kiezen. Wanneer deze optie is geselecteerd, moet het programma een bericht weergeven dat aangeeft dat het programma wordt afgesloten: Het programma wordt afgesloten..

Voorbeeld - afsluiten programma

//keuzemenu
[invoer = 4]
Het programma wordt afgesloten.

Puntenverdeling

Overzicht
Onderdeel Punten
Declaratie en initialisatie van variabelen 1
Programma is voorzien van betekenisvolle commentaar 1
Menu tonen
- menu wordt getoond 1
- menu wordt opnieuw getoond na invoer 1
- menu wordt opnieuw getoond na ongeldige invoer 1
Boek toevoegen
- boek wordt toegevoegd 1
- waarschuwing als boek al bestaat 1
Boek verwijderen
- boek wordt verwijderd 1
- waarschuwing als boek niet bestaat 1
Boeken tonen
- boeken worden getoond 1
- waarschuwing als er geen boeken zijn 1
Programma afsluiten
- programma wordt afgesloten 1
Efficiƫntie code 3
- geen overbodige code
- geen overbodige variabelen
- gebruik ingebouwde functies
- gebruik van logische structuren
- gebruik van best practices