We gaan weer naar onze Goomba's:

Ze lopen nog steeds alleen rechtdoor tot ze ergens tegenaan botsen, dan keren ze om. Ze lopen aan een constante snelheid van 1 meter per minuut

Mario staat te kijken vanop de bloempot en weet dat de Goomba's niet stoppen voor een afgrond. Als hij lang genoeg wacht is de kust dus veilig.



Maak een programma dat berekent hoe lang het zal duren vooraleer de beide Goomba's weg zijn.

De invoer bestaat uit 5 regels:
  1. de afstand van de bloempot tot aan de afgrond -> x-y (geheel getal)
  2. de afstand van Goomba A vanaf de afgrond gemeten (geheel getal)
  3. de richting waarin Goomba A loopt: dit is de letter L voor links en R voor rechts
  4. de afstand van Goomba B vanaf de afgrond gemeten (geheel getal)
  5. de richting waarin Goomba B loopt: ook L of R
  6. Invoer

    5 regels: zie hierboven

    Uitvoer

    Een regel die aangeeft hoelang het duurt tot beide Goomba's weg zijn

    Voorbeeld

    Invoer:

    10
    8
    R
    2
    R

    Uitvoer:

    Het duurt 8 minuten tot beide Goomba's weg zijn