In deze opdracht maak je een spelletje waarbij de gebruiker een getal moet raden dat door de computer willekeurig is gekozen. Door gebruik te maken van een “seed” voor het willekeurige getal, zal de computer altijd hetzelfde “willekeurige” getal kiezen, wat handig is voor testen.
Schrijf een C# console-applicatie voor een raadspel met de volgende vereisten:
// Maak een Random object met een vaste seed (42)
// Dit zorgt ervoor dat het programma steeds hetzelfde getal kiest
Random random = new Random(42);
// Genereer een getal tussen 1 en 20 (inclusief)
int teRadenGetal = random.Next(1, 21);
//door de seed van de random te zetten op 42, zal het programma steeds hetzelfde getal kiezen
//in dit geval 14
Welkom bij Raad het getal!
Ik heb een getal gekozen tussen 1 en 20.
Raad een getal:
[invoer=20]
Het getal is lager.
Raad een getal:
[invoer=12]
Het getal is hoger.
Raad een getal:
[invoer=14]
Proficiat! Je hebt het getal geraden in 3 pogingen!
Welkom bij Raad het getal!
Ik heb een getal gekozen tussen 1 en 20.
Raad een getal:
[invoer=5]
Het getal is hoger.
Raad een getal:
[invoer=10]
Het getal is hoger.
Raad een getal:
[invoer=13]
Het getal is hoger.
Raad een getal:
[invoer=14]
Proficiat! Je hebt het getal geraden in 4 pogingen!