📚 Voorbeeld – Handboeken wiskunde

Alle leerlingen in de klas hebben hetzelfde handboek wiskunde.
Maar toch heeft elke leerling een ander exemplaar.

Een datastructuur die de handboeken modelleert is een klasse Handboek, met voor ieder exemplaar een ander object.

boeken


🔲 Voorbeeld – Sudoku

De Sudoku is een gekende puzzel. Dagelijks staat er een andere Sudoku in de krant.
Je kan een Sudoku modelleren aan de hand van een klasse Sudoku, waarbij elke puzzel een object is van die klasse, met een andere plaatsing van de getallen in het rooster.

sudoku


📱 Voorbeeld – Gsm

Iedereen heeft een gsm, zij het van een ander merk of met een andere provider.

Als je gsm’s zou modelleren met behulp van een datastructuur, kan je een klasse Gsm gebruiken, met als attributen merk, provider, > enzovoort.
Elke gsm is dan een instantie van die klasse.

gsms


🎮 Voorbeeld – Fortnite skins

Fortnite skins komen in vele varianten. Toch behoren ze allemaal tot dezelfde klasse Skin.
Elke skin is een object van die klasse.

fortnite