Tafels van vermenigvuldiging oefenen

Opdracht

Je maakt een oefenmodule waarmee leerlingen de tafels van vermenigvuldiging kunnen oefenen. De gebruiker kiest welke tafel er geoefend moet worden. De applicatie blijft vragen stellen tot de gebruiker ‘X’ ingeeft. Op het einde krijgt de gebruiker te zien hoeveel correcte en foute antwoorden hij/zij gegeven heeft.

Voorbeeld

Oefenen van de tafel van 7

Welke tafel wil je oefenen? (1-10)
[invoer=7]
Je oefent de tafel van 7.
Om te stoppen, geef 'X' in.
7 × 1 = ?
[invoer=7]
Correct!
7 × 2 = ?
[invoer=14]
Correct!
7 × 3 = ?
[invoer=20]
Fout! Het juiste antwoord is 21.
7 × 4 = ?
[invoer=X]
Einde van de oefening.
Resultaten:
- Correcte antwoorden: 2
- Foute antwoorden: 1

Stoppen met kleine letter ‘x’

Welke tafel wil je oefenen? (1-10)
[invoer=3]
Je oefent de tafel van 3.
Om te stoppen, geef 'X' in.
3 × 1 = ?
[invoer=x]
Einde van de oefening.
Resultaten:
- Correcte antwoorden: 0
- Foute antwoorden: 0

Verbetermatrix

Criterium Beschrijving Punten
Gebruikersinvoer De applicatie vraagt correct welke tafel (1-10) de gebruiker wil oefenen 1
Tafel generatie De vragen worden systematisch gegenereerd voor de gekozen tafel van 1 tot 10 2
Herhalende vragen Na het doorlopen van de volledige tafel (1-10) begint de applicatie opnieuw bij 1 2
Antwoordvalidatie De applicatie controleert correct of het gegeven antwoord juist is 2
Feedback De applicatie geeft duidelijke feedback over juiste/foute antwoorden 2
Juiste antwoorden tonen Bij een fout antwoord wordt het juiste antwoord getoond 1
Teller juiste antwoorden Het aantal correcte antwoorden wordt correct bijgehouden 1
Teller foute antwoorden Het aantal foute antwoorden wordt correct bijgehouden 1
Stop-functionaliteit De gebruiker kan stoppen met ‘X’ of ‘x’ (hoofdletter-ongevoelig) 2
Resultaatweergave Aan het einde wordt een correct overzicht van de resultaten getoond 2
Algemene werking De applicatie werkt zonder fouten of crashes 2
Code-kwaliteit De code is netjes, goed gestructureerd en bevat commentaar waar nodig 2
Totaal   20