Schrijf een programma dat het spelletje “Blad steen schaar” implementeerd.
Speler 1 en speler 2 vullen achtereenvolgend blad
, steen
of schaar
in:
- In de volgende gevallen print je
Speler 1 is gewonnen!
:
-
Speler 1: blad |
Speler 2: steen |
-
Speler 1: steen |
Speler 2: schaar |
-
Speler 1: schaar |
Speler 2: blad |
- In de volgende gevallen print je
Speler 2 is gewonnen!
:
-
Speler 1: blad |
Speler 2: schaar |
-
Speler 1: steen |
Speler 2: blad |
-
Speler 1: schaar |
Speler 2: steen |
- Wanneer beide spelers hetzelfde ingeven is het gelijkspel en herhaalt het spel zich. Je vraagt dan dus om twee nieuwe inzetten in te voeren.
Voorbeelden
>>> blad
>>> steen
Speler 1 is gewonnen!
>>> schaar
>>> steen
Speler 1 is gewonnen!
>>> schaar
>>> schaar
>>> steen
>>> steen
>>> blad
>>> schaar
Speler 2 is gewonnen!