Pieter Cornelis (Piet) Mondriaan1 (Amersfoort, 7 maart 1872 – New York, 1 februari 1944) was een Nederlandse kunstschilder en kunsttheoreticus, die op latere leeftijd in het buitenland woonde en werkte. Hij wordt algemeen gezien als een pionier van de abstracte en non-figuratieve kunst. Vooral zijn latere geometrisch-abstracte werk — met de kenmerkende horizontale en verticale zwarte lijnen en primaire kleuren — is wereldberoemd en dient als inspiratiebron voor vele architecten en ontwerpers van toegepaste kunst.
Mondriaan was één van de belangrijkste medewerkers van het tijdschrift De Stijl2 en ontwikkelde een eigen kunsttheorie, die hij Nieuwe Beelding of neoplasticisme noemde. Hij was in het buitenland beter bekend als Mondrian, een wijziging die hij zelf invoerde nadat hij in Parijs was gaan wonen.
Twee getallen $$x, y \in \mathbb{R}$$ ($$0 \leq x, y \leq 10$$) die elk op een afzonderlijke regel staan en die de $$(x, y)$$-coördinaat voorstellen van een punt op het schilderij van Piet Mondriaan dat in de inleiding wordt weergegeven. Het schilderij is opgebouwd uit een aantal niet-overlappende rechthoeken, waarvan de zijden evenwijdig zijn met de $$X$$-as en de $$Y$$-as. Hierbij loopt de $$X$$-as van links naar rechts, en de $$Y$$-as van boven naar beneden. Op de assen worden de coördinaten van de zijden van al deze rechthoeken aangegeven.
Je mag ervan uitgaan dat de gegeven $$(x, y)$$-coördinaat nooit op de rand van een rechthoek in het schilderij ligt, zonder dat dit expliciet moet gecontroleerd worden.
De kleur van de rechthoek waarin de gegeven $$(x, y)$$-coördinaat ligt: blauw, geel, rood of wit.
Invoer:
3.5
1.2
Uitvoer:
blauw