Juf Gerda wilt een spel ontwerpen om haar leerlingen de optelling, aftrekking, vermenigvuldiging en deling aan te leren. Ze wil haar leerlingen ‘wiskundig’ leren nadenken en onderzoeken of twee gegeven getallen op één of andere manier in een derde getal kunnen resulteren via de voorgaande bewerkingen.
Ze wil echter het antwoord van de leerlingen snel kunnen controleren zonder het denkwerk zelf te moeten doen.
Help juf Gerda om een programma te maken dat aan de gebruiker drie getallen (groter dan 0) vraagt en controleert of de eerste twee op een bepaalde manier het derde getal kan maken via de optelling, aftrekking, vermenigvuldiging of deling. Je mag echter slechts één enkele bewerking gebruiken.
Bij de invoer 1
, 2
en 3
verschijnt:
Mogelijk
Bij de invoer 2
, 24
en 12
verschijnt:
Mogelijk
Bij de invoer 5
, 3
en 1
verschijnt:
Onmogelijk
Bij de invoer 12
, 4
en 2
verschijnt:
Onmogelijk
Bron
Virginia Tech High School Programming Contest 2016