In het spelletje “4-op-één-rij” steken twee spelers afwisselend een ronde schijf in een rekje met 6 rijen en 7 kolommen. De ene speler steekt gele schrijven in het rekje, de andere rode schijven.
Schrijf een programma dat je dit spelletje op je computer laat spelen.
Zie het voorbeeld beneden.
1 2 3 4 5 6 7
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
Speler 1: 'o' -> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 2
1 2 3 4 5 6 7
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. o . . . . .
Speler 2: '*'-> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 3
1 2 3 4 5 6 7
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. o * . . . .
Speler 1: 'o' -> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 3
1 2 3 4 5 6 7
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . o . . . .
. o * . . . .
Speler 2: '*'-> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 0
Bedankt om "4-op-één-rij" te spelen, tot ziens!