In het spelletje “4-op-één-rij” steken twee spelers afwisselend een ronde schijf in een rekje met 6 rijen en 7 kolommen. De ene speler steekt gele schrijven in het rekje, de andere rode schijven.

Opgave

Schrijf een programma dat je dit spelletje op je computer laat spelen.

Zie het voorbeeld beneden.

Tips

Voorbeeld

1  2  3  4  5  6  7
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
Speler 1: 'o' -> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 2
1  2  3  4  5  6  7
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  o  .  .  .  .  .
Speler 2: '*'-> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 3
1  2  3  4  5  6  7
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  o  *  .  .  .  .  
Speler 1: 'o' -> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 3
1  2  3  4  5  6  7
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  .  .  .  .  .  
.  .  o  .  .  .  .  
.  o  *  .  .  .  .  
Speler 2: '*'-> kolom (1 - 7) - (0 om te stoppen): 0
Bedankt om "4-op-één-rij" te spelen, tot ziens!