Deze opgave is het eerste deel van de Klassement-opgave.

Klassement

In deze opgave zal je verdeeld over 2 deelopgaves, een programma maken waarin je de resulaten van wedstrijden kan bijhouden om zo een klassement bij te houden. Het eerste deel van deze opgave bestaat erin een klasse Team te implementeren, die een ploeg voorstelt.

Opgave

Maak een klasse Team. Deze klasse stelt een ploeg voor en bestaat uit volgende instantievariabelen, constructor en methoden:

Constructor en Instantievariabelen (2 punten)

Een object van de Team-klasse volgende private instantievariabelen bevatten:

De constructor van de Team-klasse moet volgende signatuur hebben:

Team(name)
Team(name, points)

Argumenten:

Accessors (1 punt)

De naam, de leden en het aantal punten van de ploeg moeten kunnen worden opgevraagd via een accessor, volgende methoden worden dus verwacht:

# De leden van de ploeg opvragen
get_members()

# De naam van de ploeg opvragen
get_name()

# Het aantal punten van de ploeg opvragen
get_points()

Mutators (1 punt)

De naam van de ploeg moet ook kunnen aangepast worden. Bijkomend moet je de punten van de ploeg kunnen verhogen of verlagen, dit doe je door volgende methodes te implementeren:

# Verhoog het aantal punten van de ploeg met "amount" (als dit een negatief getal is worden de punten verlaagd)
add_points(amount)

# De naam van de ploeg veranderen in newName
set_name(newName)

# Voegt een lid toe met naam "name"
add_member(name)

Extra methodes (1 punt)

Naast bovenstaande methodes, dien je ook nog onderstaande methodes te implementeren.

# Geeft true terug als "name" een lid is van deze ploeg
contains_member(name)

# Verwijdert het lid "name" uit deze ploeg.
remove_member(name)