De Turtle-robot is een eenvoudige machine die oorspronkelijk is gemaakt om programmeren en wiskunde te leren door te bewegen en lijnen te tekenen, net als een schildpad die kruipt met een pen. In Python komt dit idee tot leven met de Turtle-module, waarmee je een virtuele schildpad op je scherm kan besturen. Door code te schrijven om de schildpad te bewegen en vormen te tekenen, maken Python Turtle-oefeningen het leren programmeren leuk en gemakkelijk te begrijpen.
Beginnende Python-programmeurs kunnen deze oefeningen gebruiken om basisconcepten in Python te leren met behulp van de visuele tools in de turtle
-module. Alle code draait in je browser, dus je hoeft niets te installeren.
Als je de turtle
nog niet eerder hebt gebruikt, stel je dan voor dat het een kleine schildpad is in het midden van een stuk papier, met een pen aan zijn buik bevestigd. Je kunt hem vragen om vooruit en achteruit te lopen of naar links en rechts te draaien. Wanneer hij loopt, sleept hij de pen over het papier en tekent hij een lijn. Hij begint altijd in het midden van de pagina, gericht naar rechts (oost).
Als je wil experimenteren, kan je dat online doen op trinket.io/turtle1.
Meerdere mogelijkheden
Alleen de afbeelding op het einde wordt vergeleken om te kijken of de oefening juist is. Er zijn dus meerdere oplossingen mogelijk.
De feedback na elke inzending laat zien hoe dicht je bij het doel bent.
Commando | Uitleg |
---|---|
forward(distance) |
Beweeg vooruit met de opgegeven distance , in de richting waarin de schildpad kijkt. |
backward(distance) |
Beweeg de schildpad achteruit met distance , tegenovergesteld aan de richting waarin hij kijkt. |
right(a) |
Draai naar rechts met de opgegeven hoek a . |
left(a) |
Draai naar links met de opgegeven hoek a . |
done() |
Houd het Turtle venster open in reguliere Python. |
Gebruik deze bron voor meer informatie: