Gokspel

Opgave

Maak een gokspel waarbij Python een willekeurig getal tussen 0 en 100 kiest. Bij iedere gok moet Python zeggen of het getal hoger of lager is.

Wanneer het getal geraden is, moet Python ook zeggen hoeveel pogingen je hiervoor nodig had.

Opgelet

Doordat het om willekeurige getallen gaat, kan Dodona het programma zelf niet testen.

Invoer

Er wordt steeds een natuurlijk getal gegokt.

Uitvoer

Na een gok kan Python 3 antwoorden geven: hoger, lager of goed geraden. Na een goede gok zegt Python ook hoeveel pogingen je nodig had.

Voorbeeld

Geef een getal in.43
Lager
Geef een getal in.10
Hoger
Geef een getal in.38
Lager
Geef een getal in.26
Lager
Geef een getal in.22
Lager
Geef een getal in.18
Lager
Geef een getal in.16
Hoger
Geef een getal in.17
Goed geraden
Je had 8 pogingen nodig.