De Kluis.png

Voor een escaperoom moet je een programma schrijven dat de spelers helpt bij het kraken van de code (bestaand uit vier of meer cijfers) van een kluis. Bij elke poging krijgen ze hints om dichter bij de oplossing te komen.

Schrijf hiervoor de functie controleer_code die twee parameters heeft (in deze volgorde):

  1. De code die bestaat uit vier of meer cijfers (tekst)
  2. De gok van de spelers (tekst)

Zorg dat de functie correct werkt ongeacht het aantal cijfers van de code.

Voor de duidelijkheid print de functie telkens welke code gecontroleerd wordt als eerste:
Controleren van {} code...

Deelnemers kunnen soms ook een ongeldige code ingeven. Dat is wanneer het aantal cijfers niet overeenkomt met de code of er letters zijn ingegeven. In dat geval wordt dit geprint:
{} is geen geldige code.

>>> controleer_code("8352", "123456")
Controleren van 123456 code...
123456 is geen geldige code.
>>> controleer_code("8352", "1AB123")
Controleren van 1AB123 code...
1AB123 is geen geldige code.

Als de deelnemers de code geraden hebben, wordt dit meegedeeld met:
De code werd gekraakt!

>>> controleer_code("8352", "8352")
Controleren van 8352 code...
De code werd gekraakt!

Indien de code niet correct is worden de deelnemers geholpen. De functie bepaalt hoeveel cijfers van de gok ook voorkomen in de code. Daarnaast deelt het programma ook mee hoeveel cijfers op de juiste plaats staan.

>>> controleer_code("8352", "2340")
Controleren van 2340 code...
Aantal cijfers die ook voorkomen in de code: 2
Aantal cijfers op de juiste plaats: 1
>>> controleer_code("8352", "5179")
Controleren van 5179 code...
Aantal cijfers die ook voorkomen in de code: 1
Aantal cijfers op de juiste plaats: 0