Maak de klasse Cowboy
aan. Deze klasse is een eerste ontwerp voor een spelletje.
Een instantie van de klasse Cowboy
krijgt bij initialisatie drie levens mee.
Telkens wanneer de cowboy geraakt wordt door een kogel, vermindert zijn aantal
levens met één. Wanneer de cowboy een hartje opraapt van het spelveld, krijgt het
object een extra leven.
Programmeer de velden naam
en aantalLevens
.
Via een parameter geef je aan de constructor de naam van de cowboy mee. Het andere veld wordt in de constructor geïnitialiseerd.
Programmeer accessormethoden voor alle velden.
void schietOpMij()
kan je gebruiken om op de cowboy te schieten.
void hartjeOprapen()
gebruik je om een leven toe te voegen.
boolean isZombie()
test of het aantal levens kleiner of gelijk aan nul is. Indien
dit het geval is, laat je true
teruggeven, anders false
.
Vandewalle, D.1 (2018). Leren programmeren, een objectgeoriënteerde aanpak, Java in BlueJ2 (2de editie). Acco Uitgeverij3.