In deze oefening bepalen we de oppervlakte van een vlakke figuur via de "vogelpik"-methode. Stel dat de figuur waarvan we de oppervlakte willen berekenen, binnen de rechthoek gelegen is gedefinieerd door $$(x_{min}, y_{min})$$ (linkeronderhoek) en $$(x_{max}, y_{max})$$. Bovendien is een functie $$f(x, y)$$ gegeven, zodat $$f(x, y) = 1$$ voor punten $$(x, y)$$ binnen de figuur, en $$f(x, y) = 0$$ voor punten buiten de figuur. De gezochte oppervlakte $$O$$
$$ O = \int_{x_{min}}^{x_{max}}\int_{y_{min}}^{y_{max}} f(x, y) dx dy $$
bepalen we als volgt:

Klasse Figuur

Programmeer in deze klasse
x = np.random.uniform(self._xmin, self._xmax, n)
y = np.random.uniform(self._ymin, self._ymax, n)

Klasse Cirkel

Zorg voor een constructor met 1 argument (float), namelijk de straal van de cirkel. Zorg voor een geschikte methode f().

Klasse Ellips

Zorg voor een constructor met 2 argumenten (float), respectievelijk de halve as in de $$x$$-richting en de halve as in de $$y$$-richting Zorg voor een geschikte methode f().

Voorbeeld

np.random.seed(100)
c = Cirkel(10.0)
print(c.oppervlakte(10000)) #314.08
np.random.seed(100)
e = Ellips(10.0, 20.0)
print(e.oppervlakte(10000)) #628.16