Een laddertornooi is een club kampioenschap voor tennis of padelclubs waarbij men
zich als team (2 spelers) kan inschrijven. Het doel is dat
je op het einde bovenaan de ladder staat door teams die boven jou op de ladder
staan uit te dagen. Een team dat reeds is uitgedaagd of ander team heeft uitgedaagd, kan niet meer
uitgedaagd worden of uitdagen. Indien de uitdager wint, neemt men de plaats van
de uitgedaagde in op de ladder en zakt de uitgedaagde naar de plaats van de uitdager.
Gegeven:: de klasse Speler
Gevraagd: maak een klasse Team
Instantievariabelen (1 punt)
De klasse Team heeft de volgende instantievariabelen:
- een instantievariabele speler1 voor het opslaan van de eerste speler van het team.
- een instantievariabele speler2 voor het opslaan van de tweede speler van het team.
- een String id met een unieke id voor het team.
- een boolean instantievariabele inWedstrijd die aangeeft of het team betrokken is bij
een wedstrijd.
(1 punt)
Methodes (2 punten)
- Voeg een constructor toe met als parameters twee Speler objecten. De twee parameters
worden gebruikt voor het initialiseren van de speler1 en speler2 instantievariabelen.
Een unieke String id wordt gegenereerd door gebruik te maken van de klasse UUID van de java
library. Deze klasse laat toe om een unieke ID te genereren en deze vervolgens om te zetten
naar een String. Een nieuw team is nooit onmiddelijk betrokken bij een wedstrijd.
(1 punt)
- Een public methode getTeamPunten zonder argumenten die de punten van de spelers optelt en
retourneert
(0,5 punten)
- Voeg getters en setters toe voor de Team Klasse
(0,5 punten)